fredag 11 april 2014

Två steg fram, ett steg bak

Jag installerade upp en ny Linux-kärra för att köra mitt script som puttar in användar-id från Cisco's WLC till Palo Alto Networks brandvägg. När jag kopierade över scriptet fungerade det helt plötsligt inte. Suck.

Jag hade glömt installera MIB:arna till SNMP, efter det var gjort funkade det igen. Nu kör jag scriptet var femte minut via cron.


Jag använder samma maskin för att köra MRTG mot vår core samt distributionsswitchar och, naturligtvis, Palo Alto:n.

Och allt det funkar bra.

Jag tänkte även använda maskinen för att köra Smokeping men efter installation stötte jag på patrull. Först vägrade Apache köra CGI, det var snabbt fixat med a2enmod men efter det renderar den Smokepingsidan utan bilder. Frustrerande nog räckte tiden inte till för att fixa till det felet idag så det blir till att jaga det igen på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar