tisdag 15 april 2014

Eftersläntare

Saker som föll av radarn i mitt förra inlägg:
Roku 2 XS, med inbyggt stöd för såväl Netflix som Plex var det ett enkelt val.
Sedan jag skaffade den har jag rekommenderat den vitt och brett men jag har hört rapporter på sistone att Netflix inte går att installera på den om man kommer från en svensk IP-adress. Det går ju att komma runt men det är ju irriterande.
Om någon ny AppleTV dyker upp med stöd för Plex kommer jag förmodligen byta, annars inte.

En Mac mini server är också inkopplad i TVn, ibland finns det innehåll som bara en dator kan spela upp. Den börjar dock bli till åren och en uppgradering borde göras inom ett till två år. Ena hårddisken i den är utbytt (på garanti) den andra dog efter garantitiden men jag har inte orkat byta den. Slutsats, köp en ny Mac mini med SSD, inte hårddisk.

Jag antar att jag missade dem eftersom dem är så självklara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar