onsdag 2 april 2014

Thinkpad X61s och Ubuntu, till slut.

Jag installerade upp OpenBSD på min Thinkpad X61s men när jag väl kom till programmen jag måste ha så föll det på Sublime Text. Jag känner att jag vill ha Sublime Text överallt just nu för jag har bestämt mig för att lära mig den. Jag har varit en vi-anhängare i många år så att lära sig en ny texteditor är inget litet företag och inget jag gör lättvindigt. Så jag gick tillbaka till det mer familjära Ubuntu.

PC-BSD då? Det blev mer och mer oklart varför jag skulle välja PC-BSD till slut. Jag behöver inte KDE (jag har aldrig gillat det) och skulle jag gå med BSD kändes till slut OpenBSD mer bekant och som om det skulle gå att få ut mer av det på den med dagens mått mätt ganska blygsamma hårdvaran.

Men en dag kanske...


Jag drog igång Fluxbox på Ubuntu men gick så småningom tillbaka till Unity. Unity är ingen favorit direkt men det funkar. Jag upplever performance som helt okej, den har ju SSD och 8GB RAM.

Jag har inte hunnit med Geekbench 3 ännu men det gamla resultatet under Windows finns att beskåda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar