lördag 29 mars 2014

Den 27:e

Jag har ett iPad-abonnemang från 3. Det är ett klart rimligt abonnemang, 4G, 3GB data i månaden för 99 kr. Problemet är att jag vuxit ur det. Min datamängd brukar ta slut kring den 27:e varje månad också tvingas jag antingen lägga ut 100 kronor på mer data eller helt enkelt vänta på ny månad tills det är anständigt att surfa mobilt igen.

Jag brukar använda iPad:en till och från jobb på tunnelbanan varje dag så det är klart irriterande att inte kunna göra det man vill ett par dagar i månaden.


Dagens i-landsproblem är alltså vad för abonnemang jag ska skaffa istället. Jag skulle kanske satsa på 5GB data (eller mer?) för att vara på den säkra sidan. Jag vill egentligen inte betala mer alls men absolut inte mer än 200 kr/mån.

Vi får se hur det går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar