torsdag 5 mars 2015

Batteritid

Jag var i Sälen under sportlovet och provade samtidigt iPhone 6 Plus. Jag hade gått en vecka eller två och tyckt att iPhone 6 hade dålig batteritid och en av (få) fördelar med en gigantisk 6 Plus är att den har större batteri och längre batteritid.

Och det har den. Batteritiden är med iPhone-mått mätt riktigt, riktigt bra.

Men det gick inte. När jag kom tillbaka till jobb bytte jag tillbaka till min iPhone 6, Plus är helt enkelt för stor för mig. En värdefull läxa var också att efter en vecka med Plus tycker jag inte längre att mindre modellen är så gigantisk längre. Visst kan jag sakna den smidigare 5:an men världen spinner ju vidare oavsett om jag går och blir nostalgisk över den eller inte.


I kväll ska jag uppdatera brandväggen med en ny PAN-OS-version. En av de verkliga fördelarna med Palo Alto Networks är definitivt uppgraderingsproceduren. Väldigt straightforward.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar