måndag 14 juli 2014

Tivo har anlänt.

Efter att jag sett TivoToGo blev jag övertygad om att skaffa Tivo, jag är annars ingen anhängare av ComHem som jag försökt undvika så mycket som möjligt.


Efter en långsam installation, det tar säkert 30 minuter av omstarter och nedladdning av nya programvaruversioner (förvisso automatiskt), tar det fart. Man får en förvirrande palett med kanaler och strömmande tjänster och en olidligt långsam Netflix-klient.

Fjärrkontrollen är också fullproppad med knappar och tämligen ologisk med åtminstone tre olika knappar som tar en "hem" till olika startpunkter. Men det blir väl bättre med tiden antar jag.

Roligast av allt är dock TivoToGo där man helt sonika tankar ner en app till sin iPad och kan se live-tv när man registrerat plattan med inloggning. Jag var tvungen att stänga av min proxy därhemma för att det skulle funka (AdTrap) men efter det har det gått smärtfritt. Det här är verkligen en killer feature!

På jobb var jag tvungen att vitlista URL:en pehr i Palo Alto:n för att det skulle börja fungera. Jag hade ett liknande problem med OpenVPN så jag börjar vänja mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar